1e Fijne Garantiemakelaars open rapid 2018

Na een rustperiode van twee jaar is er door schaakvereniging Oisterwijk opnieuw een rapidtoernooi georganiseerd. Met voortreffelijke medewerking van de sponsor Fijne Garantiemakelaars en café Het Molentje is er dit jaar een schaakevenement neergezet waar wij met trotse gevoelens aan terug zullen denken.
De gevarieerde opkomst van maar liefst 59 deelnemers zorgde voor een spannend verloop van het toernooi. Met zijn 10 jaar was Julius van Dijk de jongste deelnemer en dhr. Jeurissen (88) de oudste. Er waren huisschakers, clubschakers, sterke clubschakers en zelfs enkele Meesters aanwezig zodat er op alle borden fel werd gestreden.

Na de eerste 4 ronden was er al een tweedeling op te maken tussen de sterke en minder sterke schakers. Zij die punten hadden genomen stond een zware middag voor de boeg en de deelnemers die wat punten hadden laten liggen konden de strijd aan met hun gelijke. Ter afwisseling was er tegen het middaguur een prima lunch samengesteld en kon men even tot rust komen.

Het middagprogramma bleek voor iedereen spannend. Zowel onderin, als op de topborden werd passievol geschaakt. Door vooraf ratingcategorieën vast te stellen zijn er diverse personen in de prijzen gevallen. De uiteindelijke toppers van het open rapid 2018 zijn:

1) IM Stefan Kuipers
2) FM Mark Haast
3) FM Cesar Becx

Het 1e Fijne Garantiemakelaars open rapid is hiermee een feit en als vereniging kijken wij terug op een zeer geslaagd toernooi.

open rapid 1
open rapid 4