de jeugd aan zet

Nadat we in september 2017 zijn gestart met de jeugdopleiding met behulp van Chessity hebben een 11-tal jeugdleden het examen pionnendiploma met succes afgerond. Op dit moment is het examen voor het paarddiploma nog niet beschikbaar. Om de succesvolle start voort te zetten zijn we met maar liefst 15 jeugdleden na de winterstop gestart met de befaamde stappenmethoden van Van Wijgerden. Deze laatste wijziging is met de ouders en de kinderen besproken en beiden reageerden erg positief.

De indeling is in 3 groepen:

Stappenmethode stap 3 (Jeugdtrainer: Stefan Hess)
1. Wouter van der Bruggen
2. Julius van Dijk
3. Xander Karafantis
4. Isa Loos
5. Dennis van Nistelrooij
6. Jens Hendiks

Stappenmethode stap 2 (Jeugdtrainers: Annelies Grijsbach en Luc Parijs)
1. Hidde van der Horst
2. Niels van Gorkum
3. Adriaan Emmen
4. Stan Vugs
5. Lucas van Berkel
6. Lucas Quinten
7. Evert van Esch

Stappenmethode stap 1 (Jeugdtrainer: Peter Hess)
1. Emiel Bersselaar
2. Lucas Kuijpers

Elke week geeft Cor Zijlmans aan 2 kinderen extra lessen, waarbij bepaalde thema’s die de jeugdspelers nog onvoldoende beheersen worden behandeld. Ook vervangt Cor een van de andere jeugdtrainers bij afwezigheid.

De interne competitie beslaat een 4-tal periodes.
• De 1e periode is winnend afgesloten door Wouter van der Bruggen.
• De 2e periode werd na een spannende strijd gewonnen door Julius van Dijk.

Enkele spelers nemen deel aan de Midden Brabant Cup. De ouders zijn daarbij in grote getale aanwezig….
• Stan Vugs, Xander Karafantis, Lucas Quinten en Dennis van Nistelrooij staan na 2 wedstrijden in de middenmoot.
• Julius van Dijk heeft afgelopen wedstrijd een fraaie 2e plaats behaald en doet nog mee voor het kampioenschap.
• De 7-jarige Jens Hendriks heeft de 1e wedstrijd gewonnen en behaalde afgelopen wedstrijd een fraaie 2e plaats en wat te denken van de ook nog zeer jonge Lucas Kuijpers: Hij behaalde een 50% score nadat hij pas 3 weken schaaklessen heeft gehad!!

Het moge duidelijk zijn; als vereniging zien we de jeugd groeien en daar zijn we zeer trots op.