De jeugd aan zetSChaakvereniging Oisterwijk

Schaakvereniging Oisterwijk is op een attractieve en eigentijdse manier bezig met het opleiden van haar jeugdleden.
Iedere donderdagavond worden in de Bunders van 18.30 – 19.45u schaaklessen gegeven door 4 ervaren schaakleraren. De indeling van de groepen is naar sterkte (ervaring) van de jeugdspelers.

De lessen bestaan uit de volgende onderdelen:

· Theorie: Uitleg basisprincipes van het schaken (ca. 20 minuten)

· Oefeningen: De onderwerpen die in de theorie zijn uitgelegd worden door het maken van opdrachten geoefend (ca. 20 minuten)

· Schaakpartijtjes: De indeling van de competitie is naar sterkte (ervaring) van de jeugdspelers (ca. 30 minuten)

Thuis maken kinderen opgaven in het schaakprogramma Chessity. Alle kinderen hebben hun eigen account en kunnen dus individueel opgaven maken. Ook biedt Chessity de mogelijkheid om tegen de computer te schaken, (wordt automatisch ingesteld op de sterkte van de spelers). Tevens biedt een account de mogelijkheid om onderlinge partijtjes te spelen.
Via Chessity kunnen kinderen door de KNSB (Koninklijke Nederlandse Schaakbond) erkende diploma’s halen.

Het komend seizoen gaan jeugdleden ook deelnemen aan regionale jeugdtoernooien.
Op elk gewenst moment kunnen jeugdleden zich aanmelden als lid van schaakvereniging Oisterwijk. Om uit te proberen of schaken bij SVO iets voor jou is, kun je eerst een paar keer gratis komen kijken, meespelen en/of les krijgen om te zien wat je ervan vindt. Als het bevalt, dan vinden wij het natuurlijk super leuk als je lid wordt van onze schaakclub! Kom gerust eens kijken! Voor meer informatie kan je contact opnemen met onze jeugdleider Cor Zijlmans. (email: zijlmans.dewijs@kpnplanet.nl)

Hopelijk tot snel!

Als minimum leeftijd geldt 5 jaar.
De contributie voor jeugdleden bedraagt: € 75,00 per seizoen