Midden Brabant Cup

Zondag 10 juni werd de 6e en laatste wedstrijd om de Midden Brabant Cup geschaakt in De Bunders, waar de Schaakvereniging Oisterwijk haar home heeft.
Aan deze Midden Brabant Cup namen ca. 50 jeugdschakers deel uit. Enkele jeugdleden van de SVO hebben in het afgelopen seizoen aan deze strijd deel genomen. Op 6 zondagen hebben zij steeds zes of meer partijen gespeeld.

De resultaten waren zeer goed:
Julius van Dijk bereikte de 4e plaats in zijn groep en miste op een haar na een beker, Xander Karafantis werd prima zesde en Dennis van Nistelrooij bereikte in deze sterke groep de 9e plaats en had hoger kunnen eindigen, maar moest tijdens 2 wedstrijden verstek laten gaan.

Bij de jongeren werd Stan Vugs keurig achtste en Lucas Quinten bereikte de 10e plaats. Beiden hadden ook hoger kunnen eindigen, maar omdat zij enkele wedstrijden verhinderd waren is deze klassering goed te noemen. Bij de allerjongsten vinden we de 6 jarige Lucas Kuijpers (die pas 4 maanden schaakt) terug op een keurige 8e plaats (ook hij moest 2 wedstrijden missen).
Het beste resultaat werd behaald door de pas 6 jarige Jens Hendriks die bij de jongsten een prachtige 2e plaats behaalde.