We mogen weer!

Volgende week zaterdag (6 oktober) trappen we het nieuwe seizoen van de externe competitie af. Daar gaan we althans vanuit; de website van de KNSB is op dit moment een ontluisterende teringzooi, maar we hebben er vertrouwen in dat beide teams ergens wel een locatie moeten kunnen vinden waar we wat stukjes hout over borden mogen komen duwen.

Oisterwijk 1 gaat wat dat betreft haar geluk beproeven in Made, tegen een bekende van vorig seizoen: ’t Paardje 1. Zij hebben zich, te oordelen aan de doorgegeven opstelling, aardig kunnen versterken ten opzichte van vorig jaar. Gelukkig geldt dat ook voor ons. Niet alleen hebben we Rick van Loy bij EGS weg kunnen lokken met een handje borrelnootjes en een lauwe visstick, ook de First Lady van de teamleider, Timardi Verhoeff, sluit zich vanaf dit seizoen aan bij het droomequipe.

Oisterwijk 2 reist voor de wedstrijd af naar Boxtel, waar Dubbelschaak ’97 3 de tegenstander is. Ook de Boxtelnaren komen waarschijnlijk met een meer dan behoorlijk achttal voor de dag. Toch verwachten we dat kersverse teamleider Rob en routinier Ron kunnen bijdragen om de stijgende lijn na de weergaloze promotie van afgelopen jaar vast te gaan houden. Ook de terugkeer van Bonnie en Jasper zal het tweede ongetwijfeld een nieuwe impuls geven.