schaakvereniging Oisterwijk

Winst voor Oisterwijk 1 en 2 !!

Op zaterdag 7 oktober hebben beide teams van Schaakvereniging Oisterwijk goede zaken gedaan door de matchpunten binnen te halen met een gelijke overwinning van 4½-3½ op de tegenpartij.

Het eerste trad aan tegen SV Staunton uit Etten-Leur en speelde daarbij hun 2e ronde in de externe competitie. Met de nederlaag tegen BSV 2 nog vers in het geheugen was het zaak om ditmaal vol voor de punten te gaan! Met het aantreden van 3 nieuwe spelers in het eerste, is dit team zowel in sterkte, als in de breedte aanzienlijk gegroeid. Oisterwijk 1 staat nu op de 3e plek en kan het komende seizoen laten zien wat zij in huis hebben!

Oisterwijk 2 mocht aan de eerste ronde in de externe competitie beginnen en ontving SV De Oude Toren 2 uit Berkel-Enschot. Hierin waren al 2 partijen vooruit gespeeld maar dit eindigde in 1-1. Een voorsprong was er dus niet en ook het tweede moest aan de bak! Een vanzelfsprekend gevolg van de versterking in het eerste, is dat het tweede ook in kracht toeneemt… Op de bovenste borden werd dan ook verdienstelijk geschaakt en, samen met de remises van de overige borden was dit genoeg om het matchpunt in Oisterwijk te houden. De tussenstand en uitslagen vindt u door hier te klikken.